Indoormeeting RCG

donderdag, 26. december 2019 - 11:00

Volledige digitale aanmelding!    > Nieuw concept hier!

Eerste indoormeeting met voorinschrijvingen, en enkel maar voorinschrijvingen!

Alle info hier - KRCG

Hieronder ALLE DETAILS

Beste trainers en clubgenoten,

Het nieuwe seizoen is inmiddels al even op gang.  Ook de bedrijvigheid in de Topsporthal Vlaanderen aan de Gentse Blaarmeersen herneemt in de komende dagen.  Wij zijn verheugd in de voorbije jaren talrijke atleten te mogen begroeten op onze 2e Kerstmeeting.  Ook dit jaar zijn we van de partij op de gekende datum, m.n. donderdag 26.12.  Wij vragen wel uw speciale aandacht voor een belangrijke wijziging.  Deelnemen kan enkel via een voorafgaande inschrijving! Er zal GEEN mogelijkheid zijn tot inschrijving de dag zelf.

Wij lichten graag even toe waarom we deze wijziging in aanpak doorvoeren :

  • Een gepast tijdsschema : bij daginschrijvingen hebben wij geen zicht op de opkomst.  Het opgemaakte uurrooster is een inschatting. Ondanks onze ervaringen hebben wij steeds moeten vaststellen dat het uurrooster in de namiddag of avond niet meer kan worden gevolgd.  Wij zullen het uurrooster dan ook maar definitief opstellen bij afsluiting van de voorinschrijvingen.  In bijlage vindt u wel een ontwerp van tijdsindeling. Wij hopen alzo vertragingen te beperken of tot nul te herleiden.
  • Atleten op kampnummers krijgen meer ruimte: wij beperken het aantal deelnemers op de kampproeven zodat de wedstrijden een vlotter verloop kennen. Inschrijvingen worden afgesloten vanaf 45 deelnemers.  Het moet een evenwicht zijn tussen een beheersbare competitie en toch een ‘ruime’ deelname te kunnen aanbieden.  Het moet het verloop van de wedstrijd ten goede komen, evenals het werk van jury en medewerkers. (Racingers zullen altijd kunnen deelnemen, indien volzet overschrijden we het quorum enkel met Racingers).
  • Administratie : in tijden van IT en informatica werden nog steeds de papieren inschrijfkaartjes gehanteerd. Die raakten al eens verloren, waren niet volledig ingevuld of ons medewerkers moesten soms hiëroglyfen kunnen lezen.  Wij hopen dergelijke problemen te voorkomen zodat atleten zich geen zorgen moeten maken om correcte startlijsten.

Kortom, wij focussen op een aangename en beheersbare meeting.  Wij zijn er van overtuigd dat atleten deze voorafgaandelijke inschrijvingen ook al kennen van de kampioenschappen en Flanders Cups. Het is een opstap naar meer digitalisering, minder papier en meer veiligheid (denk maar aan de inschrijfgelden die door onze vrijwilligers anders cash werden ontvangen).

Wij zijn blij deze innovatie te kunnen bieden in samenwerking met Toast-It.

Racingers moeten 2 stappen doorlopen !!  - zie voorbeeld hieronder

  • Stap 1 : keuze van de proef + de gegevens van de atleet invullen
  • Stap 2 (of pagina 2) : Mailadres invullen + aanvinken algemene voorwaarden.
  • Dan volgende drukken : dan kom je op een betaalpagina terecht en dan mag je de toepassing afsluiten.

Racingers komen dan op het digitale secretariaat in een ‘wachtlijst’. Deze wordt dagelijks gecontroleerd.  Wij geven dan toestemming en verwerken de inschrijving.  Op dat moment vertrekt er een mail naar de atleet met QR-code die nodig is voor aanmelding. 

Let op : het is belangrijk voor loopnummers om ook de ‘besttijden’ te verwerken.  Op de meeting zal de computers immers de aangemelde atleten toewijzen aan een reeks en baan (van snelste reeks naar traagste reeks). Toekenning gebeurt volgens de regels op kampioenschappen.  Dit principe zal zeker worden toegepast bij 60 en 60 horden.  Op de 200 zullen we wel nog manueel tussenkomen.

Veel succes.
Peter