Weekend evenementen en meer ...

Eigen organisaties !                                                                      

1 april: Start2Run - 6 april: Natuurloop - 13 april: Open Jeugdmeeting / Play Unified

Vacatures trainers !

Info hier - Alle formaliteiten bespreekbaar!


Koen Naert daagt jullie uit ...

Op zaterdag 23 maart 2019 aan de Watersporbaan Gent voor de "Aflossingsmarathon met een team van 6"! Hier meer


2de Loopomnium Gentbrugge.

Op zondag 24 maart 2019 op het Wouter Weylandt Stadion vanaf 13u. Alle Info Hier


Inschrijving Sportkamp Paasvakantie Gentbrugge open

Met info en inschrijven hier

Paasverlof en activiteiten: wijzelf in Beernem zijn druk bezig, de natuurloop, de open jeugdmeeting en in ditzelfde verlof is er het paassportkamp Beernem. Er is dus geen ruimte om nog iets extra van sportkamp in te richten in Beernem. Wij bezien met het bestuur wat er zou kunnen in de grote vakantie. Dank voor het begrip!


Tips & Trickx ...

Running for Life...

  • De enige manier om je conditie op peil te houden is te blijven bewegen.
  • De manier waarop je je voeten neerzet en afrolt is een van de belangrijkste factoren voor een succesvolle prestatie.
  • Hoe je ook traint: doe het graag en met plezier.

Lopen ...

  • Is de meest efficiënte manier om hart en bloedvaten in een optimale conditie te brengen.
  • Is de meest toegankelijke manier van sporten.
  • Is goedkoop en eenvoudig te leren.

Trainingszones

  • Zone 1 is voor het duurwerk dat makkelijk aanvoelt en dient om de basis te versterken.
  • Zone 2 is een overgangszone, een kleine smalle zone (5%) boven zone 1.
  • Zone 3 is de trainingszone die gebruikt wordt voor snelle trainingen en voelt zwaar aan.

Het juiste paar loopschoenen

  • Je hiel moet precies passen, maar mag niet muurvast zitten.
  • De bovenkant van de schoen moet precies passend en stevig aanvoelen rond je voet.
  • Je voorvoet moet in de schoen naar beide kanten kunnen bewegen zonder over de rand van de binnenzool te gaan.
  • Voeten zwellen en worden langer tijdens het hardlopen. Om te checken of je daartoe voldoende ruimte hebt moet je de voet met de langste teen (wat niet altijd de grote teen is) tegen de voorkant van de schoen schuiven. Zo ontstaat ruimte tussen je hiel en de achterkant van de schoen. Als daar een duim in past, dan is de maat goed.
  • Controleer het buigzame deel van de schoen voordat je hem aantrekt. Je kunt dit doen door de hiel van de schoen vast te houden en de voorkant van de zool tegen de vloer te duwen. Kijk goed of het buigpunt van de zool overeenkomt met het buigpunt van je voeten.
  • Als de schoen goed past en hij zit lekker, dan ben je er nog niet. Je kunt pas echt voelen of de schoenen bij jouw voeten passen door er een stukje op te rennen.

Voordelen van sporten in een sportclub...

Een gestructureerde setting
Trainen op vaste tijdstippen helpt voor een stabiele weekplanning
Training begeleid door gekwalificeerde trainers
Dezelfde sportinteresse schept een band en helpt om gemotiveerd te blijven
Ten alle tijde 24u op 24, 7 dagen op 7 verzekerd voor sportongevallen
Durven een haalbaar doel stellen en er samen voorgaan

Dit is ‘core stability’ ...

Rompstabiliteit betekent dat je de positie van de romp (of ‘core’ in het Engels) ten opzichte van het bekken onder controle houdt. De spieren die daarvoor zorgen, zijn de buik-, rug-, bil-, bovenbeen- en bekkenbodemspieren.

Tijdens het sporten bevindt de romp zich zelden in een perfect verticale of horizontale houding.

Gaan niet-getrainde mensen op één been staan, dan beginnen hun armen te molenwieken en gaat hun bovenlijf wiebelen. Als je echter je buik- en bekkenbodemspieren opspant, dan kun je langer en stabieler overeind blijven.


Belgische Indoor - Veldlopen Masters
Opleiding Initiator Running
Week van de vrijwilliger
Koen Naert haalt Europese Marathon titel